Nemira va relansa anul acesta brandul Anticipația, după 30 de ani de la apariţia primului număr al Almanahului Anticipaţia ce a avut loc la sfârşitul lui 1982, chiar dacă pe copertă avea înscris anul 1983.
Anticipaţia a fost unul dintre cele mai populare branduri editoriale româneşti, specializat în publicarea literaturii științifico-fantastice și popularizarea științei, constituind punctul de întâlnire dintre ştiinţă, ficţiune şi eseu filosofic. Anticipaţia avea să se constituie într-un adevărat fenomen publicistic care a stimulat generaţii la rând de scriitori şi a determinat o adevărată mişcare ce a excedat limitele literare.
Nemira va dezvolta sub numele Anticipaţia mai multe produse editoriale: revista de ştiinţă şi ficţiune www.anticipatia.com, almanahul Anticipaţia şi un proiect complex de cărţi sub acelaşi semn al ştiinţei şi ficţiunii prospective. Reapariţia brandului Anticipaţia va polariza din nou preocupările specialiştilor şi creatorilor români din domeniu şi va oferi publicului larg informaţii şi literatură de înalt nivel din avangarda ştiinţei şi literaturii speculative contemporane. Tot acest proiect se va dezvolta sub semnul nevoii de anticipare a schimbărilor pe care le trăim atât de alert la acest început de mileniu trei.
Almanahul şi revista online vor fi lansate la sfârşitul acestui an.
Istoricul detaliat Anticipaţia vă recomandăm sa-l citiţi pe enciclopedia liberă Wikipedia.
Taguri: Almanah, Anticipatia, Brand Nemira, Eitura Nemira, Fictiune, nemira, Revista de stiinta, SF, Stiinta